Höstlista

 
Idag är det första september, så nu är det äntligen höst! Hit har hösten verkligen kommit, då det har regnat exakt hela dagen. Jag är ledig idag och planerar att byta till höstlakan i sängen och dricka en massa te. Vad passar bättre på höstens första dag än en liten höstlista?
 
 
Beskriv din höst i tre ord.
Löv, gott och mys!
 
Vad är det bästa/sämsta med hösten?
Det bästa är ju helt klart lugnet hos alla människor som börjar ta sig in till sina hem för att mysa och tända ljus på kvällarna! Jag är alltid för ett härligt hemmamys. Det sämsta kanske är att man måste hitta ett par vattentäta skor... Det lyckas jag aldrig med!
 

Hur höstmyser du?
Jag sitter hemma, antingen ensam, med familj eller vänner. Helst kollar jag på film, dricker något varmt ur en stor mugg och äter kanske något gott banandröd eller bullar! Jag älskar bullar. Fika på stan är också supermysigt!
 

Dina 3 bästa hösttips - alla kategorier?
1. För att få rejält med höststämning, gå till en stor skog eller park och lukta på höstlöven. Om du vill vara extra mysig kan du ta med en termos med kaffe eller te! Gå runt några timmar och känn den krispiga luften mot dina kinder. Inget är bättre!
2. Gör det lilla extra - varje kväll! Till exempel att avsluta dagen med en kopp te, helst någon höstig smak som kanel eller äpple. Tänd lite ljus och gosa in dig med en filt. Supermysigt!
3. Ha alltid ett par extra vantar med dig. Du kommer tappa bort dina egna eller så blir du en räddare i nöden för någon av dina vänner. 

Hur ser din höstoutfit ut?
Mycket lager helst! Hatar att klä mig på sommaren för allt är så avskalat. Iår kommer jag ha en höftlång jacka från Hope. En fin polotröja och en kjol känns alltid höstigt och sen ett par rejäla kängor. Hoppas att jag kan hitta en fin halsduk och mössa till detta också!
 
 Några tips på hur man botar höstdeppigheten?
Ät bullar varje dag, brukar funka för mig.
 
Vilket är det bästa höstbaket?
Bullar, bananbröd, frallor och rejäla äppelpajer!
 
Bästa höstljuset?
Antingen Mulled Wine från Yankee Candle eller Roasted Chestnut från Laura Mercier! Dom luktar som höst och jul  <3

Bästa musiken för regniga dagar?
Michael Bublé, Norah Jones och soundtracket till Ally Mcbeal!
 
Vilka serier rekommenderar du att följa? Eller kanske någon sevärd film?
Ally McBeal och Gilmore Girls är mina bästa serier året runt, men dom utspelar sig mest under hösten och vintern så dom ger fin stämning. Bästa höstfilmerna är självklart Bridget Jones 1 & 2!

Vad är den höstigaste maträtten?
Varma grytor som stått och kokat hela dagen!
 
Vad är den höstigaste drycken?
Äppelmust! Varm eller kall går bra, men helst varm.
 
Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Ja, det har jag faktiskt! Jag ska åka till London i november och hälsa på min kompis. Då blir det rejält med julmys!

Hur förbereder du dig för vintern?
Köpte vinterkängorna så tidigt som möjligt så jag inte skulle behöva göra det i december när alla skor är slut. Passar även på att njuta av den sista solen innan den går ner i ca 5 månader...
 
 

/D

Majoriteten av frågorna är lånade från Ratata.
Anneli- Tomtens morsa

Hej... vilken trevlig lista. Jag har svarat på frågorna på min blogg.

Svar: Vad roligt! Tyckte det var en kul blandning på frågorna. Ska genast gå och kolla in dina svar! :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2015-09-03 kl. 14:07:03 från: http://tomtensmorsa.blogg.se
Maries strålande jul

Nu har jag svarat på din lista😊

Svar: Då ska jag klicka in läsa alla dina svar :) det är ju så spännande att se allas olika svar!
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2015-09-03 kl. 20:58:04 från: http://julen.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: