Aktion Julklappen

Idag packade vi ner tvålar, ritblock, kritor, tablettaskar och en hel del andra grejer i paket som ska skickas till utsatta barn i Europa. Det känns så himla varmt i hjärtat att få hjälpa barn och få ge dem en både kul och användbar gåva, samtidigt som det bränner till av vetskapen att dessa barn nog inte får några andra presenter än min lilla tablettask fylld med fruxo-godisar, eller blyertspennan med ett penntroll på toppen. Hur som helst - detta hjälper nog mer än vad man tror, och jag blir lycklig av att tänka på att snart kommer ett barn få min present och bli superglad över innehållet. Julen handlar ju om just detta - att hjälpa till! Om du kan - gör det, hjälp till! Här kan du läsa allt om Aktion Julklappen och hur det funkar. Fram till den 26:e november går det att skicka paket, men självklart kan man även skänka pengar till diverse hjälpinsamlingar. Förra året skickades det 30.000 paket bara från Sverige - hur fantastiskt är inte det? Bra jobbat tycker jag :)
 
Man fick även skicka ett vykort på engelska med en liten hälsning! 
 
Såhär fint blev det när de var klara, papper, 10 kr, och snöre från Rusta! 
 
minglittrigajul.blogg.se

Jag ska absolut läsa mer om detta, en väldigt fin och varm tanke! :)

Svar: jaa, gör det! :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2014-11-17 kl. 07:26:20 från: http://minglittrigajul.blogg.se/
Lisas Vinterland

Sv: jaa, två granar! Först söker vi utegranen, sen inne.. men i år verkar det extra trixigt att få tag på några fina! Det är riktigt mysigt när man får såga ner och ta hem dom, men innan dess lite pina att ta sig genom storskogen och ojämn mark faktiskt, haha :)

Svar: Det låter så himla mysigt ju! Hoppas att ni hittar någon snart, men kan tänka mig att det e ett riktigt ståhej att försöka hitta rätt och ta sig genom terrängen. Bra träning, kan jag tänka mig ;)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2014-11-18 kl. 23:28:55 från: http://lisasvinterland.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: