Höstlängtan

Den sjunde augusti förra året skrev jag likadant. Jag är SÅ redo för hösten nu! Såg på väderleksprognosen att det skulle komma ytterligare en tropisk vecka, med 30 grader och stor sol. Jag orkar inte med det längre, kanske om jag hade varit ledig och kunnat ligga vid havet hela dagarna, men det är jag ju inte, utan jag jobbar istället på en arbetsplats utan fungerande AC. Känns inte jättekul att sitta med en svettklibbig kropp och blankt fejs dag in och dag ut. Nej, nu är jag redo för höst. Jag är redo för 10 grader, krispig luft och röda löv. Jag är redo för mysiga halsdukar, fina kappor och nya stövlar. Jag är redo för promenader i parker, en god chailatte och regnsmatter mot fönsterrutan medan jag läser en bra bok. Hejdå sommaren, det är dags för hösten att träda fram nu. Tack på förhand.
 
 
 
 
Helena

Det låter precis som något jag kunde skrivit själv! Är också tokredo för höst nu, trött på värmen. Längtar också efter krispig luft, alla färger på träden och även den första frosten:)

Svar: samma här! det hade regnat över natten hos oss, så det blivit ett lager av fukt på bilrutorna, och i en sekund blev jag påmind om första frosten. när allt bara är silvrigt och krispigt och härligt! åh. längtar som tusan, jag med!
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2014-08-04 kl. 07:57:12
A holly jolly christmas / Amanda

Jag håller med dig till 100%! Orkar inte mer tokvärme nu...

(Din design är så fin!!!)

Svar: inte jag heller! slänger in handduken nu och hoppas, hoppas, hoppas att värmen försvinner snart!

tack så jättemycket! vad glad jag blir :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2014-08-04 kl. 13:14:21 från: http://ahollyjollychristmas.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: