Mina favoritjulfilmer!

Här om dagen såg jag "Ett päron till farsa firar jul". Den tycker jag är himla rolig, men usch vilken panik man får av att se den. Man bara ser hur julen falerar totalt för stackars familjen Griswold! Tänkte dela med mig av mina absoluta favoritfilmer i gif-form, och fråga er om ni har några julfilmstips till mig! :) Vill även berätta att jag vet att jag har varit en usel julbloggare denna månad, men i december lovar jag er att det kommer ändras. Har bara haft så fruktansvärt mycket med skolan och allt nu. Hur som helst, här kommer mina favoritjulfilmer! 
 
Denna gif är från "Ett päron till farsa firar jul" och visar kusin Eddie tömma hans husvagns bajstank på familjens tomt. Har en hatkärlek till kusin Eddie misstänker jag...
Denna gif är från "A christmas story" som handlar om lille Ralphie vars största dröm är att få en särskild leksakspistol i julklapp. Filmen är himla charmig och roligt gjord och utspelas i en 50-talsmiljö. I just den här scenen har Ralphie fått en hisklig pyjamas av hans faster som fortfarande tror att Ralphie är en tjej. 
Den här gifen är från "Elf" som är en tomtenisse som inte liknar de andra som han jobbar med. Utan att inse det är han faktiskt en vanlig människa och skickas till New York för att lära sig bete sig som en. Går sådär.
Och denna känner väl de flesta igen, från "Polarexpressen" som handlar om en pojke som får chansen att resa till Nordpolen med polarexpressen. Den här filmen är hur fin som helst!
"Love Actually" förtjänar självklart en plats här då det är världens mysigaste romatiska julfilm. En riktig feel-goodfilm med roliga segment och romantiska. Så mysig och så bra!
Och sist men inte minst, en film som påminner mig om "Love Actually", och som också är så himla mysig och fin. "The Holiday" pratar jag såklart om, och ja, jag var tvungen att ha en gif på bara vackre Jude Laws ansikte.
Liza

Åh, älskar Polarexpressen! Så himla julmysig film!

Svar: Verkligen! Om man vill ha julkänslor är det den man ska se :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-11-19 kl. 18:38:54 från: http://www.christmasmagic.blogg.se
Julpussar

Här blir det ingen riktig jul utan the Elf och Grinchen!
Sen är Polarexpressen också jättemysig. :)

Svar: Grinchen har jag aldrig sett faktiskt! Kanske dags i år :D Ja, visst är den? :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-11-19 kl. 21:51:33 från: http://julpussar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: