20 år fyllda, London och glögg!

Hejsan alla fellow julbloggare!
 
Har varit en riktigt dålig julbloggare, men det har varit så mycket i skolan nu så jag fick helt enkelt prioritera bort bloggen. Nu blir det dock ändring på det!! Så nu kanske ni undrar vad jag har gjort förutom denna förjävliga (ursäkta språket) tenta, som jag ändå inte blev godkänd på. Riktigt nedslående faktiskt, men vad ska man göra? Nya tag bara! :) Hur som helst, jag har hunnit åka till London och fylla år! Hela 20 faktiskt, så nu kan jag också köpa den nya Dalecarliaglöggen. Men det kommer jag inte göra, råkar nämligen tycka att alkoholhaltig glögg smakar riktigt läskigt, haha! 
 
Jag vet att detta låter riktigt tråkigt, men jag tog inga kort med varken en digitalkamera eller telefonen, utan alla foton togs med hjälp av två engångskameror. Ska bli så kul att se bilderna sedan! Men jag shoppade lite julsaker i alla fall, inte så mycket dock med tanke på att jag är en ruskigt fattig student - men lite lyckades jag såklart med! 
 
 
  1. Tre snygga presentkassar, de kostade 10 kronor styck! 
  2. En tomtedräkt till hunden, haha! 
  3. Julgodis till hunden med smak av kalkon.
  4. Chokladrenar från Malteser! Brukar inte gilla Maltesers annars, men dessa var gudomliga!
Annars då? Jo, jag blev firad av mina vänner i tisdags, och fick detta underbara glöggset från Sagaform som jag önskat mig. Så på torsdagen invigde vi detta, men tyvärr sprack kärlet i kontakt med värme, och glögg läckte ur botten :( Men vi har mailat dem och hoppas på att det löser sig! Det var nog bara ett dåligt exemplar.
 
 
Första november idag, förresten! Hur känns det? Exakt en månad kvar till advent! Längtar som tusan gör jag. Åh, vad härligt det skall bli :)
 
Amandas jul

Grattis i efterskott! Låter som du haft det bra trots tentan. Härligt med en julpresent till hunden också :)

Svar: Tack så jättemycket! :) Ja, det har jag verkligen haft! Ja, haha, klart att hunden också ska få något litet fint :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-11-01 kl. 13:46:54 från: http://amandasjul.blogg.se
Denise - Min Glittriga Jul

Grattis i efterskott! :) Och visst känns det bra med November, äntligen kan man börja tjuvstarta julen!

Svar: Tack så hjärtligt! :) Det känns verkligen underbart! Som man har väntat haha :) Och så ramlar det in allt mer julsaker i affärerna eftersom att Halloween är över, härligt tycker jag!
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-11-01 kl. 15:53:16 från: http://minglittrigablogg.blogg.se
Axelina

Grattis i efterskott! Jag kan inte förstå att det redan är 1a November, helt ofattbart!

Svar: Tack så jättemycket! :) Ja, det känns knäppt faktiskt, blev det inte precis oktober? Men underbart att det går undan.
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-11-01 kl. 21:15:53 från: http://ourchristmas.blogg.se
Michelle

Grattiiis i efterskott!! :D

så söt dräkt till hunden!!

Svar: Tack så jättemycket! :D
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-11-04 kl. 15:51:45 från: http://mychristmasstory.blogg.se/
Victorias Jul

Grattis i efterskott. Nu längtar jag ännu mer till London. Synd att du inte hade några bilder att visa =)

Svar: Tack så mycket! :) Du kommer ha det underbart! Ja, känns lite dumt nu i efterhand haha :(
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-11-05 kl. 14:40:49 från: http://victoriajul.blogg.se
Susanne

Jag har också köpt sagaforms glöggset och dessa gjorde samma sak som ditt.
Jag har redan lämnat tillbaka ett kärl och fick utan problem en ny.
Men nu skulle vi dricka glögg igen och samma sak hände. Denna sprack också.

Känns ju pinsamt att lämna tillbaka den här också men det måste ju vara något fel på dom?

Värmde du upp glöggen innan du hällde i den i kärlet eller sprack den av ljuset?

Fick du något svar från Sagaform?

Mvh / Susanne

Svar: Det är ju jättemärkligt!! Jag har inte vågat ha ett ljus under igen.. Min glögg var redan uppvärmd, vi hade ljuset under för att den skulle förbli det, men då sprack den ju. Ja, hör av dig igen! Det måste ju vara något fel med dem. Vi fick en ny bara av att skicka en bild på kärlets spricka! Se till att få en ny igen, och hör gärna av dig om hur det gick. Lycka till! :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-12-07 kl. 22:24:08
Susanne

Jag gick tillbaka med detta set också. Hon i butiken tyckte också att det var märkligt.
Jag frågade om hon sålt många och det hade hon. Bara jag som kommit tillbaka. Hon ringde även till Sagaform under tiden jag var där och detta var inget problem som denna säljare på sagaform kände till heller.
Jag får då iaf ett nytt set på fredag.
Hoppas bara denna håller. :-)

Du borde höra av dig till sagaform och berätta om att du inye vågar ha den över ljuset.
För du ska ju kunna det.

Vår andra kanna sprack när vi hällde den varma glöggen i den. Å det ska den också tåla.
hon i butiken sa att den ska tåla att vara i micron också. :-)

Hoppas din håller över ljuset också.

Svar: Låter ju jättemärkligt att det inte är fler som råkat ut för det! Ska faktiskt höra av mig till dem och kolla för säkerhetsskull. Lycka till och tack för att du hörde av dig :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-12-12 kl. 01:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: