Bountybollar!

Hittade det här receptet idag på Matplatsen och kände att jag var tvungen att tillaga det då jag hade alla ingredienser hemma. Matplatsen är förövrigt en superbra hemsida och blogg, finns hur mycket goda recept som helst! Har provat ett tiotal och alla har varit gudomliga! Hur som helst - här kommer receptet!

"Bountybollar

Fyllning:
50 g smör
1/2 dl sirap
1/2 dl florsocker
2 dl vispgrädde
1 krm salt
1 påse kokosflingor (200 g)

Garnering:
200 g ljus blockchoklad

Blanda allt utom kokos i en kastrull och koka i 5-8 minuter, tills smeten börjar bli lite seg. Tillsätt kokosen. Låt smeten svalna något och rulla sedan små bollar och lägg på en skärbräda. Ställ i frysen ca 30 min. Smält chokladen över vattenbad. Doppa kokosbollarna i chokladen och låt dem stelna på bakplåtspapper. Förvaras kallt."

Använd en sked när du doppar bollarna i chokladen! Blir lättast så tycker jag :) Så här blev dem! Är inte jättehaj på snygga upplägg eller så, vill dock tillägga att jag inte försökte få det fint utan ville bara ta en bild innan jag la in dem i köket! Vill ni se finare bilder får ni helt enkelt gå in på Matplatsen och kolla, hehe :)

 
 

 

Michelle

Kanske man bör testa! :)

sv: Jag med! När kommer snön!? :)

sv: Åh vad härligt, då är ja inte ensam med julkorten! :)

Svar: Gör det! :) Min kompis vaknade upp med en vit trädgård och bor bara 40 min ifrån mig. Men här regnar det :( Så dåligt!
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-12-04 kl. 08:45:49 från: http://mychristmasstory.blogg.se/
Sanna J Bizzozero

Åh vad gott!

Svar: Underbart goda verkligen! :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-12-05 kl. 10:43:14 från: http://ssannabizzozero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: