Yankee Candle Höst 2013

Yankee Candle släppte för ett bra tag sedan fyra höstljus, här är lukterna:

Salted Caramel

November Rain

Vanilla Chai

Lake Sunset

Det är bara att klicka er in på någon av länkarna om de verkar intressanta. Jag älskar Yankee Candle - eller ja, doftljus i allmänhet. Jag älskar tända ljus när det är mörkt ute - och om de samtidigt kan dofta något som medför en speciell stämning, ja, då smälter jag helt enkelt. Jag är absolut mest sugen på Vanilla Chai, eftersom att chailatte är bland det bästa jag vet! Även November Rain låter underbar. Vad jag dock är lite besviken över är att Yankee Candle inte kommer ut med de klassiska amerikanska höstlukterna i år. Så som pumpa, kanel och äpple - eller ännu bättre - äppelcider. Dock så har jag mailat dem och fick veta att man väldigt snart skulle kunna hitta något snarlikt i deras sortiment. Underbart tycker jag!

 

         

         

Hanna - Deck the Halls

Äh, lägg av vad dösmarrigt salted caramel lät! Vet inte om det känns som en särskilt julig doft, ska jag investera i ett sånt dyrt doftljus måste det bannemig dofta jul också. Men men, om inte annat så har jag kvar av mitt kanel-yankee candle från ifjol. Luktar typ pepparkaksdeg. Var därför kanske inte mitt bästa move att lukta på det precis nu så här i början av augusti, fick världens julfeeling...

Svar: Tycker också att salted caramel låter underbart, men hade ett ljus från Yankee Candle en gång som luktade just karamell och den gillade jag inte alls tyvärr. Luktade mest bränt socker.. ÅH, jag har också ett kanelljus från Yankee Candle - juligare kan det ju bara inte lukta! Jag har redan börjat tända det... Får nästan skämmas haha ;)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-08-11 kl. 18:00:51 från: http://deckthehalls.blogg.se
Hanna - Deck the Halls

Ånej, vad synd. Namnet lät ju så bra ;) Jaså, har du cinnamon stick? Det är det jag har i alla fall, dock bara en lite mindre burk så jag hann använda upp hälften ifjol. Känner därför att jag nog måste spara det lite till så det räcker till över julafton ;) Däremot kan jag ju gå och smyglukta på det ibland, hehe.

Svar: Ja, jag håller med! Nej, jag har sparkling cinnamon - blandning mellan socker och kanel :) Vet inte varför jag skriver ljus när jag köper tarts. Kostar 20 kronor styck, luktar mer än de stora ljusen och håller nästan lika länge som de gör också! Bränner dem gör jag i en fin ljuslykta från Indiska för 40 kr, väldigt prisvärt för en fattig student som jag :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-08-11 kl. 19:29:20 från: http://deckthehalls.blogg.se
Hanna - Deck the Halls

What??? Jag har ju för bövelen en sån tart som luktar extreeeemt juligt, minns inte vad doften hette men ojojoj. När min kusin var typ 2 år gick han och luktade på den och sa "LUSSEBULLEEEE". Jag sa att man inte fick äta, det smakade blä osv. Sen gick det någon timme, så hittade jag tarten med en bit bortbiten och den biten låg utspottad lite längre bort. Om det på nåt sätt förklarar hur gott den luktar ;) Hur som helst, grejen är att jag begriper inte riktigt hur man använder den? Ska man ha en sån där aromlykta eller så, för nån sån har jag inte...

Svar: Haha nej åh! Stackars liten! Men vad roligt att även den lille herrn på två år kunde förknippa det med jul :) Då förstår man verkligen att den måste ha luktat juligt, men framför allt gott med tanke på smakbiten. Åh, en sån här använder jag:http://indiska.com/se/Inredning/%C3%96vrig-inredning/BURNER-NO-2/p/1000000289367
Då lägger man tarten där uppe och ett stearinljus under och inväntar gudomlig lukt ;)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-08-11 kl. 20:28:03 från: http://deckthehalls.blogg.se
Hanna - Deck the Halls

Hahaha men precis! Ja men just, jag har slängt mina gamla såna för jag tyckte dom var så fula... Men den där var ju faktiskt riktigt fin! Brukar annars ha svårt för såna lyktor, tycker alla ser så konstiga ut och inte smälter in i inredningen. Men om jag åker nånstans där det finns indiska innan jul så måste jag göra en mental note att jag ska införskaffa en sån! :) Tack för tipset!

Svar: Jag håller med! Många är rent utav smalösa och inte alls särskilt diskreta eller som du säger, att de inte passar in! Det är därför jag blev så förtjust i den från indiska :) funkar även att beställa ifrån! Det var så lite så :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-08-11 kl. 21:07:06 från: http://deckthehalls.blogg.se
Svensk Jul

November rain skulle jag vilja testa och få lite höstdofter inomhus nu när hösten närmar sig med stormsteg ;-)

Svar: Den tycker jag också låter otroligt mysig! Om det luktar regn, lite krisipg luft och löv - ja, då är jag helt såld. Ja, visst är man sugen på att få hemmet att lukta höstigt nu, låta det komma in i säsongen ;)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-08-13 kl. 16:38:02 från: http://svenskjul.blogspot.se/
Annas Strålande Jul

Har aldrig provat Yankee Candle, dyra doftljus är inte direkt prioritering på en studentbudget, men blev riktigt sugen att prova November Rain eller Lake Sunset. Får se vad ekonomin tillåter. :)

Tack för finfin kommentar! :D

Svar: Är själv student och lever på studentlån och kan inte heller köpa dyra ljus, men dock kan jag köpa deras tarts som bara kostar 20 kr styck som luktar lika mycket som ett doftljus, om inte mer :) bränner de gör jag i en aromalampa från indiska för 40 kr! Mycket mer prisvärt :D
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-08-16 kl. 10:06:14 från: http://julstralandejul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: