The Legend of Holly Claus

"Santa Claus is the King of Forever, Land of the Immortals. When one special boy writes to Santa asking what no other child has ever asked, a miracle occurs: Santa and Mrs. Claus are blessed with a daughter. But the birth of Holly Claus also brings about a terrible curse--from an evil soul named Herrikhan. Holly's heart is frozen, and the gates to Forever are locked, barring exit or entry.

As she grows into a beautiful and selfless young woman, Holly longs to break the spell that holds her people hostage. With four faithful and magical animal friends, she escapes to the wondrous world of Victorian New York, where she will face countless dangers, adventures, and a miracle all her own". - goodreads
 
Den här boken handlar alltså om hur tomten äntligen får sin efterlängtade dotter och hur hon blir förtrollad av en hemsk förbannelse. Boken utspelar sig i det viktorianska New York bland annat, och jag kan inte låta bli att tycka något annat än att den låter helt underbar. Denna ska beställas hem, finns bland annat på Amazon som jag själv har goda erfarenheter av. Extremt juligt med jullektyr tycker jag, även om det här verkar vara något av en barnbok. Är ju trots allt bara 20 ;-)
 
 
Maries strålande jul

Framsidan är ju väldigt vacker, hoppas att boken är bra, du får berätta sedan!

Svar: Verkligen! Den ska vara riktigt tjock dock, vilket alltid är ett plus för mig :) Då håller den ju mycket längre, haha.
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-08-17 kl. 17:35:15 från: http://julen.gladers.net
Emma Julmust

Som Marie skrev, väldigt vacker framsida! Så det är ju alltid ett plus, så man kan ju hoppas på att innehållet är lika bra! ;)

Svar: Haha, ja! Annars får den fina framsidan väga upp den skrala innehållet hihi ;)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-08-18 kl. 14:21:01 från: http://julmust.blogg.se/
Johanna - Mitt vinterland

sv: Åh, vad roligt! Jag var på Lisebergs julmarknad 2011 och då regnade det, så vill gärna dit igen och helst med snö :)

Svar:
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-08-21 kl. 13:56:29 från: http://mittvinterland.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: