Lussebullar!

Idag körde jag all in på söndagsmys och köpte med mig Skogaholms lussebullar, som var hur goda som helst! De kan jag verkligen rekommendera om ni inte hinner med baket, eller bara vill tjuvstarta som jag. Till lussebullarna avnjöts NKs julte, som har en riktigt god och julig smak, lite fruktigare än ett klassiskt chaite. Mums! Smakade förresten på skumtomtarna med pepparkakssmak, och fyy vad äckliga! Påsen hamnade direkt i sopen - inget för mig, haha. Nu har vi en ny vecka på ingång, hoppas den är kallare än denna. Vill ju ha snö!
 
 
Maries strålande jul

Åh så gott och mysigt!

Svar: Verkligen! Lussebullar är ju så fantastiskt gott att jag smäller av av bara tanken på dem!
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2014-11-10 kl. 17:01:42 från: http://julen.gladers.net
Svensk Jul

Jag köpte en jultidning och två lussekatter idag på pressbyrån doftade så gott att jag inte kunde låta bli :-)

Svar: Åh, har pressbyrån fått in lussebullar dem med? Håller helt med - när man väl känt lukten av dem är det svårt att låta bli :) Vinnande kombo med jultidning till!
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2014-11-11 kl. 19:10:54 från: http://svenskjul.blogspot.se/
Lisas Vinterland

mmm, längtar till vårt lussebak dagen innan lucia/på lucia!! :)

Svar: Gud vad mysigt! är det tradition hos er? vi brukar baka de första till advent - och det är det inte långt kvar till nu :) längtar!
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2014-11-17 kl. 16:13:12 från: http://lisasvinterland.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: