Jullista

Sådär! Nu kommer årets första jullista, som jag faktiskt har knåpat ihop helt själv.
 
Vad är det absolut bästa med julen?
Det är utan tvekan stämningen som infinner sig i staden man bor i, människorna man möter och i hemmet som man lever i. Det är ju ändå ett firande som står för lugn och kärlek - så vad kan gå fel egentligen?
 
Vilket är ditt bästa julminne?
Varje år ger mig nya fantastiska minnen, men det som återkommer varje år är när man går upp först av alla på julaftonsmorgon och det ligger julklappar under granen som lyser och sprider sin goda grandoft över hela huset, och ute är det mörkt och snöigt. Några sådana julaftonsmornar har jag haft - och de är fantastiska!
 
Vad hoppas du på med denna jul?
Jag hoppas så in i norden på snö i år! Missförstå mig inte, förra årets jul var toppen, MEN inte alls lika bra som den kunde ha varit om det var snö. Förra året var det helt grönt här i Stockholm, och det var inte alls samma sak då. Blir inte samma stämning då.

Vad önskar du dig i julklapp?
Det vet jag inte än! Jag har inte fyllt år än, men brukar alltid göra som så att det jag inte får på min önskelista på min födelsedag, önskar jag mig istället i julklapp. På så sätt är det helt okej att fylla rätt sent på året.
 
Har du köpt några julklappar än?
Inte än. Men jag har ändock börjat planera för dem, och nästa månad ska jag börja lägga undan pengar för julklappar så jag har något att ta från min annars så tomma studentplånka.
 
När är det "okej" för dig att påbörja ditt julfirande, och hur gör du det?
I november tycker jag att jag kan börja julbaka, lyssna på julmusik och kolla på julfilmer utan att skämmas. Men sen så fuskar jag ofta lite innan och lyssnar görna på lite musik, tänder ett juldoftande musik eller bakar en mjuk pepparkaka redan i september/oktober, haha.
 
Sex snabba
 
Julmust/Glögg
Adventsljusstake/Stjärna i fönstret
Julmat/Julgodis
Varm jul/Kall jul
Storstadsjul/Jul på landet
Få/Ge
 
Annie

Vad kul med en ny lista! Den ska jag definitivt svara på:))

Svar: Tack! Åh, vad kul! :D
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2014-08-23 kl. 09:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: