Paketinslagning

En av de absolut mysigaste sakerna med julen tycker jag är att få slå in julklapparna. Jag älskar att ge presenter och är, om jag får säga det själv, rätt bra på att ge rätt presenter till rätt person. Och även om insidan är det som betyder mest så skadar det väl inte om jag har slagit in det lite extra fint? ;) Jag föredrar alltid vanligt hederligt brunt inslagningspapper med ett gammalt vaxat snöre omkring, eller röda sidenband. Mitt hjärta slår extra hårt för klassiskt vid julen, och det syns som sagt även på mina paket. Här är lite inspiration som jag har spanat in länge från Bugs and Fishes, och har redan bestämt mig för att satsa på det i år hehe.
 
Axelina

Åh vd fint! Har tänkt precis likadant i år :)

Svar: Eller hur? :) Älskar det!
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-09-21 kl. 10:16:23 från: http://ourchristmas.blogg.se
Victorias Jul

Jag är likadan. Älskar att köpa och slå in julklappar. Tycker också att det finaste är klassiska paket

Svar: Finns nog inget julmysigare än att få slå in paket och göra de fina! :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-09-21 kl. 17:13:08 från: http://victoriajul.blogg.se
Annas Strålande Jul

Jag älskar också klassiskt brunt papper, dock har det inte blivit så mycket sådant de senaste åren. Men även om jag köper mönstrat julpapper brukar jag bara köpa sådant med lite gammeldags-inspirerade motiv - inget modernt hos mig. Jag använder också enbart lack när jag slår in paket, av den rejäla mörkröda klassiska sorten. :)

Svar: Ja, förra året vill jag minnas att IKEA hade väldigt fina mönstrade, men gammeldags papper, Var väldigt förtjust i dem. Åh, lack! Hur juligt är inte det? Det luktar så fantastiskt härligt också :) tyvärr blir mina alltid så sotiga när jag ska stämpla dem på paketen! Har nog inte den rätta tekniken ;)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-09-22 kl. 00:31:19 från: http://julstralandejul.blogspot.com
Annas Strålande Jul

Och angående mitt blogginlägg om sockerdricka/fruktsoda/päronsoda (etc) i glasflaskor som inte längre kommer att säljas, så både hörde och läste jag om det från flera håll förra julen att de inte längre skulle tillverkas utan endast säljas i de stora plastflaskorna framöver.

Svar: Nej men så får det inte vara! Det hoppas jag verkligen, verkligen, inte stämmer.
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-09-22 kl. 01:50:27 från: http://julstralandejul.blogspot.com
Elin

Ja, visst är det alltid roligt att köpa presenter/julklappar, att hitta något som passar perfekt till var och en, inte bara någon ful prydnadssak bara för att.

Och klassiskt håller jag helt med om! Jag ogillar "vanligt" julpapper med samma upprepade motiv på väldigt mycket. Så mycket finare med det vanliga bruna, eller som jag gjorde förra året, brunt papper tillsammans med samma typ av papper fast i rött och sedan brunt snöre :) I år blir det nog brunt papper även här ;)

Svar: Ja verkligen, roligare för både den som ger och får om man lagt tanke bakom presenten :)
Åh, det du hade förut lät jättefint! Ja, varför avsluta ett vinnande koncept? ;)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-09-22 kl. 06:09:12 från: http://elinsjulmys.blogg.se/
Emmas Jul

Åh vad fint. Själv älskar jag det klassiskt, men med en rolig touch!

Svar: Samma här! :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-09-26 kl. 19:34:40 från: http://fames.se/emmasjul/
Josefine

Älskar också att slå in, brukar göra det åt mamma och pappa som tycker det är pest, hehe :)

Svar: Åhå, vilken win-win situation! ;)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-10-03 kl. 19:54:51 från: http://tusenjuleljus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: