Ny jullista!

Lisas Vinterland hade gjort en ny jullista, och jag är inte sen att apa efter. Här kan ni hitta den.
 
När vill du att första snön ska falla?
Natten till första november. Det gjorde den flera år i rad när jag var yngre och firat Halloween tillsammans med Sanna bland annat. Då vaknade vi upp till säsongens första snö, och det var ren lycka - helt klart! Sedan får den gärna försvinna och låta november vara frostig för att sedan låta snön komma tillbaka rejält den första advent!
 
Har du någonsin haft en grön gräsmatta på julafton?
Ja, tyvärr. Det var hemskt, haha.
 
När tycker du att det är lämpligt att börja "jula till det" utan att det känns för tidigt för just dig? 
I mitten på november tycker jag väl att det funkar. Men jag börjar alltid mycket tidigare än det, fuskig som jag är.
 
Finns det någonting som du vill göra mer/mindre av denna jul motför tidigare?
Första julen som utflugen så blir ju detta ett år av nytt. Inga traditioner eller något. Hur som helst så vill jag se fler julfilmer än vad jag brukar, samt baka och mysa mer än någonsin!
 
Vilket färgtema tycker du mest om i juletid?  
Rött är ju julens färg! Men älskar grönt, vitt och guld! 
 
Kan du hitta någonting med julen som du uppfattar som negativt?
Som jag skrev förut, att alkohol ska vara en självklarhet i vissa familjer och att barn ska må dåligt över att deras föräldrar dricker för mycket. Julen är ju barnens högtid. Sedan tycker jag att det är alldeles för stressigt alltihop, och konsumtionshets. Julen är samtidigt till för att slappna av med sina nära och kära, inte för att slösa pengar.
 
Blir du oftast mättad när julen är slut eller vill du ha jul ännu längre?
Ja! När annandag jul är slut så vill jag bara slänga ut julgranen och ha vår. Eftersom att jag börjar fira jul så tidigt så räcker det då helt enkelt!
 
Vad brukar framkalla mest stämning hos dig i december?
När julgrannen är klädd och det luktar gran i hela hemmet! Det är nog det vackraste jag vet.
 
Lisas Vinterland

Kul att du besvarade! :)

Svar: Alltid kul med listor :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-09-03 kl. 10:30:38 från: http://lisasvinterland.blogspot.com
Lisas Vinterland

SV: delicatobollsglögg låter mer spännande än päronglögg, men jag tror att päronglöggen kommer bli godast! Håller med dig, päron är supergott. Tror smaken blir frisk, förhoppningsvis inte för söt :)

Svar: Exakt det jag hoppas på, jag med. För söt glögg är inte så kul, men päron som du säger kan nog vara fräscht! :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-09-05 kl. 13:59:43 från: http://lisasvinterland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: