Jullista!

 
Såg att Tomtens Dotter gjort en jullista som redan många av oss julbloggar har svarat på, och nu tänker jag att det är min tur att göra det. Älskar listor!
 
 
 
Har du druckit säsongens första glögg ännu?
Ja, det har jag faktiskt. Firade jul i juli i sann tradition med min bästa vän sedan 19 år tillbaka, och vad är väl julen utan glögg så säg? ;-)
 
Vad var bäst med julen 2012? (hela säsongen alltså - inte bara julhelgen)
Jag hade en annorlunda tid innan jul. I mitten på november blev jag och min vän Erica sända från Stockholm där vi bor, till Göteborg där vi skulle jobba på Lisebergs julmarknad ända fram till kvällen den 23:e december. Vi sålde glögg och jobbade varenda dag som Liseberg var öppet, vilket ledde till att vi var helt slut den sista dagen. Men trots det och en snöstorm hann vi hem till julaftonsmorgonen. Det var ren magi.
 
Vet du hur du ska fira julen 2013?
Med familjen! För mig är det ingen jul utan familjen. Dock så bor jag återigen i en annan stad, den här gången är det dock för plugg i Uppsala vilket ligger mycket närmre Stockholm än vad Göteborg gör. Kommer bo med tre andra tjejer, däribland både Sanna och Erica, som båda älskar julen, så det blir nog en hel del julbak även i Uppsala :-)
 
Vilken är den bästa julfilmen?
Sunes Jul är för mig helt oslagbar. Sedan har vi även A Christmas Story som jag tycker är fantastiskt rolig, samt Polarexpressen, The Holiday, Rudolf Med Röda Mulen och Love Actually är alla otroliga feel-goodmysfilmer.
 
Brukar du köpa en massa nytt julpynt varje år
Det kan jag inte påstå. Detta är ju mitt första år som utflugen så tidigare har mor min tagit hand om den delen. Hon är båd noggrann och duktig på att göra fint.
 
Längtar du efter julen?
Inte än faktiskt. Just nu är det höstmys, doftljus, stora koftor och mysiga halsdukar som gäller!
 
Släpp fram din inre Grinch: Vad av "det typiskt juliga" kan du lika gärna skippa?
Att vissa barn kopplar ihop "det typiskt juliga" med att deras föräldrar dricker sig fulla, medvetslösa osv. Att det knyter sig i vissa barns magar när julen nämns och att de inte får uppleva det där magiska som jag fått uppleva när jag var barn. Önskar så mycket att jag kunde få hjälpa alla där ute som känner så.
Johanna - Mitt vinterland

sv: Ja jag håller verkligen med dig! :)

Skickat: 2013-08-27 kl. 14:34:50 från: http://mittvinterland.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: