Frödinges saffransostkaka!

Igår när jag var på mataffären såg jag något som jag förr inte har sett. Har kanske varit ouppmärksam, och kan kanske minnas att det har funnits tidigare - men inte har jag smakat på detta för det, trots att jag är en trogen ostkakeätare. Det är ju alldeles himmelskt! Och denna var inte sämre den. Med en svag smak av saffran som inte tog över den vanliga ostkakekaraktären bänkade den mig. Åh, vad denna var god! Har ni smakat än? Serveras bäst med valfri sylt och grädde enligt mig. Vad brukar ni äta till ostkakan? Gillar ni ostkaka ens?
 
 
PS. Provade Loka Pepparkaka igår - sist av alla, Jag gillade den skarpt, men kan tycka att den smakade mer deg än pepparkaka. Kanske är det därför jag gillade den så mycket? :)
 
Tusen kramar och trevlig helg!
Caroline Bloggen Julmysigt

Den är supergod =D
Åt den med blåbärssylt.

Svar: Blåbärssylt har jag inte provat, lät riktigt gott! Blir nästa gång :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-11-01 kl. 21:44:27 från: http://julmysigt.blogspot.se/
Svensk Jul

Jag har inte smakat den men skulle vilja göra, så kanske får köpa hem en förpackning :-)

Svar: Gör det! Om du älskar ostkaka kommer du älska denna med tror jag :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-11-04 kl. 12:29:46 från: http://svenskjul.blogspot.se
Julpussar

Åh, den måste jag leta upp och provsmaka! Ostkaka & saffran kan ju inte bli fel!! :)

Svar: Gör det! Jättegod! Ja, visst är det världens bästa combo? :)
ljuvajul.blogg.se

Skickat: 2013-11-12 kl. 13:46:48 från: http://www.julpussar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: